O PROJEKTU
Projekt se provodi uz financijsku podršku Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.
Projektom želimo s jedne strane povećati znanja djece o Konvenciji UN-a o pravima djeteta, aktivnom dječjem sudjelovanju te pravima djece u digitalnom okruženju, a s druge strane djeci omogućiti stečena znanja primijeniti konkretno kod izrade novih digitalnih sadržaja koji će koristiti i djeci i odraslima istovremeno. Djeca koja su aktivna u svojoj lokalnoj sredini uče o demokraciji i građanskoj odgovornosti što dovodi do izgradnje budućih tolerantnih, nenasilnih, sigurnih društvenih zajednica.
Poticanjem uključivanja i aktivnog sudjelovanje djece u javnom životu svoje lokalne sredine i u širim razmjerima učimo djecu uočavati stanja i potrebe djece u sredini u kojoj žive te javno iznositi svoja mišljenja i prijedloge, zalagati se za donošenje odluka, programa i drugih mjera u tijelima vlasti za poboljšanje položaja djece u društvu i u korist bržeg i boljeg ostvarivanja prava i potrebe djece. Sudjelovanje djece pretpostavlja da im odrasli pružaju aktivnu podršku u izražavanju njihova mišljenja te da se osiguravaju uvjeti njihovog osposobljavanja za izražavanje vlastitog mišljenja.
Konvencija UN-a o pravima djeteta izražava nekoliko različitih aspekata prava djece na sudjelovanje:
- pravo na izražavanje svojih stavova i stvarima koje se odnose na djecu
- sloboda izražavanja i pravo na primanje informacija
- sloboda misli
- sloboda udruživanja
- pravo na sudjelovanje u društvenom životu zajednice.
Korist od participacije djece višestruka je, ne samo za djecu, već i za odrasle i širu društvenu zajednicu. Kod djece participacija izgrađuje samopouzdanje, razvija socijalne i komunikacijske vještine te metode rješavanja konflikata, uči djecu založiti se za svoje stavove te govoriti u javnosti i pred odraslima.
Pomažući djeci da razviju sposobnosti važne za digitalno građanstvo, postavit ćemo ih na put prema tome da postanu odgovorni građani ne samo u školi ili u igri, nego i u digitalnom svijetu. Djeca će imati mjerila koja će im pomoći biti sposobna učiti i rasti iz mnogo prilika koje nudi digitalni svijet, zato što će biti:
- selektivnija u odnosu na to s kim se susreću i na vrste aktivnosti koje rade u online okruženju;
- otpornija prema šteti do koje bi moglo doći od stvari koje vide i čuju u online okruženju, jer će imati postavljene svoje osobne filtre – svoje sposobnosti građanstva;
- prilagodljivija novim situacijama, jer su otvorena prema drugačijim gledištima, kulturama i praksama.
Digitalno građanstvo koncept je koji učenicima, vodećim ljudima u polju tehnologije i roditeljima omogućuje da shvate što bi učenici / djeca / korisnici tehnologije trebali znati o primjerenoj upotrebi tehnologije. Digitalno građanstvo nije samo alat za podučavanje, već i način pripreme učenika / korisnika tehnologije za društvo ispunjeno tehnologijom.